Edwin Suurenbroek

Edwin speelt vanaf 2011 bij ARTI en begon met het stuk 'Tot op de Bodem'. Edwin heeft sindsdien niet alleen verschillende rollen gespeeld, maar heeft ook zelf al twee ARTI lab's geschreven ' De Kliniek' en de meeste recente lab van ARTI genaamd 'Feestje' . 

 

Fenny Schouwink

Fenny is sinds september 2014 lid van ARTI. Haar eerste toneelstuk was "Alles". Het tweede jaar Kings of War. Het leukste vindt Fenny  toch het Vaudeville theater van EEUW voor het 100 jarig bestaan van ARTI. Fenny speelde bij stukken als de De Liefde wat ze ook bijzonder leuk vond, vooral de afwisseling van beweging en teksten vindt Fenny heel bijzonder. Maar we kennen Fenny natuurlijk ook als de protesterende  Groningse bij Nathan Vecht's zijn stuk 'Gidsland' gespeeld in het seizoen 2021-2022. 

Gerda Westerdijk

Gerda is sinds 1997 lid van ARTI. Haar meest memorabele voorstelling is 'De Meeuw' van Tsjechov, ook heeft ze hele goede herinneringen aan 'Buren'.

Recentelijk heeft Gerda erg genoten van Gidsland.  Ze vindt het fijn dat we de mogelijkheid krijgen om eenakters te spelen, dat is eigenlijk altijd wel een feestje, voor zowel de spelers als de regisseurs. Recentelijk heb ik erg genoten van Gidsland . Ik vind het erg fijn dat we de mogelijkheid krijgen om eenakter te spelen, dat is eigenlijk altijd wel een feestje, voor zowel de spelers als de regisseurs.

 

Hans Paape

In het seizoen dat ARTI 'De Kersentuin' speelde in 2012 is Hans bij ARTI lid geworden. Zijn eigen inbreng in 'De Kersentuin' (muziek/lied/impro) en in 'Alles' (de dans) behoren bij zijn leukste ervaringen.

 

Joost Reynierse

Ruim 15 jaar geleden startte Joost spontaan met een toneelcursus in Utrecht. Dat smaakte naar meer, dus speelde hij na drie cursussen jarenlang met een vaste groep diverse toneelstukken. Van oude meesters tot de meer hedendaagse drama's, tragedies en komedies/blijspelen. Animal Farm wordt zijn eerste toneelstuk als speler bij ARTI.

Ruim 15 jaar geleden startte Joost spontaan met een toneelcursus in Utrecht. Dat smaakte naar meer, dus speelde hij na drie cursussen jarenlang met een vaste groep diverse toneelstukken. Van oude meesters tot de meer hedendaagse drama’s, tragedies en komedies/ blijspelen. 

Animal Farm wordt zijn eerste toneelstuk als speler bij ARTI.  

Lenie en Hans van Noort - Vormgeving

Hans nam ooit de voorzittershamer van zijn vader over en heeft ruim/meer dan 10 jaar de hamer vast gehouden. Hans heeft geregeld hand- en spandiensten gedaan voor ARTI en nog steeds is Hans lid van ARTI. Zijn vrouw Lenie begon meer dan 50 jaar terug als speelster bij ARTI, vond na enkele jaren alles wat achter de schermen plaatsvond interessanter en begon zich bezig te houden met de schmink, vormgeving en heeft menige stukken geregisseerd. De laatste 20 jaar is ze de vaste vormgever van ARTI en is actief binnen de artistieke commissie. Lenie heeft ook de ARTI lab bedacht en ontwikkeld.

 

Marianne Ockeloen

Sinds september 2017 hoort Marianne bij het ensemble van ARTI. Ze speelde voor het eerst toneel  van 2000 tot 2005 bij improtoneel met/voor kinderen bij de Regenboogboom. Vervolgens sloot ze zich aan aan bij Toneelgroep Diemen waar ze van 2005 tot 2015 heeft gespeeld. In 2016 deed ze een uitstapje naar Demasque.

Marianne Vlieger - voorzitter

Al meer dan 45 jaar is Marianne lid van ARTI. Ze heeft heel veel gespeeld in diverse mooie, bijzondere stukken. De laatste jaren is Marianne vooral bezig geweest met regie en vormgeving. Sinds de oprichting van de Artistieke Commissie is Marianne daarin actief geweest. Dit seizoen is Marianne van start gegaan als onze voorzitter

Mary Boekhorst

In 1976 begon Mary bij ARTI. Welke voorstelling haar het meest is bijgebleven kan ze niet zo 1 2 3 zeggen; ze hebben allemaal wel iets. Ze kiest toch voor 'Alice in Wonderland' waarin ze de kleine Alice speelde. Dick Meintjes (helaas alweer enige tijd overleden) speelde de grote Alice, hij was zo ongeveer 185-190 cm lang.

Paul Bode - Grimeur

Vanaf 1974 begon Paul bij ARTI en is daarmee één van de oudste actieve ARTI fans. In de begin jaren speelde Paul zelf nog, maar na een paar jaar vond hij het werk als grimeur toch leuker dan het spelen zelf. Zijn leukste herinneringen heeft hij aan 'Alice in Wonderland' omdat het op schmink gebied een uitdaging was. En aan Baba Jaga vanwege het schminkwerk en dat ARTI er het hele land mee doorgetrokken is.

 

Peter Philipsen

In 2010 meldde Peter zich zonder enige toneel ervaring aan bij ARTI en voelde zich meteen welkom. Hij heeft vooral van de rol Lopachin in Tsjechov's 'Kersentuin' en als kakkerlak in Kafka's 'Metamorfose' veel geleerd en genoten. Maar Peter voelde zich helemaal thuis als bisschop in 'Huis van Illusies'. Ook de nevenactiviteiten als decorklusser is voor Peter elk jaar weer even leuk.

Rieneke Kroese

Rieneke is in 1976 begonnen bij ARTI. Haar meest favoriet is 'Baba jaga' onder regie van Maarten Vonk. De stijl van het stuk was vernieuwend/kunstzinnig. Het huis dat gebouwd moest worden door de man die Rieneke haar echtgenoot speelde bestond uit maar liefst 250 groentekistjes dat steeds maar over het hele toneel verplaatst werd. De kistjes waren allen beschilderd door Lenie de vormgeefster met allerlei Chagall repro's.

Shirley Mehilal

 Voordat ze in september 2018 bij  ARTI begon speelde Shirley  bij diverse gezelschappen in Amsterdam. Ze volgde een 2 jarige cursus amateur theaterschool, meerdere cursussen Stanislavsky (Cliff Sutton en Crea). En heeft ook nog meerdere masterclasses/cursussen gevolgd o.a. bij Dora van der Groen, Henk van Ulsen, Bart van Heel, Peter Oosthoek. Shirley is tevens coördinator van de Wijkjury theaterfestival en heeft ook nog 3 prijswinnende eenakters geproduceerd.

 

Yvonne Heatlie

Speelt sinds 2010 bij ARTI. Begon bij Medea, heeft bij meerdere kleinere (lab) producties gespeeld zoals bij 'Koekjes' samen met Suzanne, 'Mighty society' samen met Suzanne en Gerda en als laatste 'Feestje'. van afgelopen seizoen, maar deed ook  met plezier mee met de grotere.  Houdt zich naast toneel ook bezig met de PR activiteiten voor ARTI.